AutoCrew Tjeerdsma is Autobedrijf van het Jaar 2017-2018

Bosch gaat opnieuw met de prijzen lopen

• Eerste AutoCrew-garage die titel wint
  • Twee Bosch Car Service autobedrijven en één Autocrew-garage finalisten Autobedrijf van het Jaar 2017-2018

04.10.2017 | Nederland

AutoCrew Tjeerdsma in Nieuw-Weerdinge (Drenthe) is de winnaar van de verkiezing van het Autobedrijf van het Jaar 2017-2018. Dat werd bekendgemaakt tijdens het Congres Onafhankelijke Autobedrijven van BOVAG in Barneveld. Het is de eerste keer dat een AutoCrew-garage deze prijs in de wacht sleept.

De jury prees AutoCrew Tjeerdsma om de duidelijke klantenstrategie en het feit dat deze consequent en succesvol in het totale familiebedrijf wordt doorgetrokken.

“De finale van Autobedrijf van het Jaar was dit jaar een interne Bosch-strijd. Met één AutoCrew-garage en twee Bosch Car Service autobedrijven in de finale wisten we al dat Bosch zou winnen. Het was toch nog even spannend wie de uiteindelijke winnaar zou worden. Ik ben erg trots dat het een AutoCrew-garage is. Ik wil de winnaar, AutoCrew Tjeerdsma, van harte feliciteren met de overwinning,” zegt Patricia Gebhardt, Concept Manager Bosch Automotive Aftermarket.

De twee andere finalisten waren Bosch Car Service Stevering in Ulft (Gelderland) en Bosch Car Service Pals & van Tilburg in Marknesse (Flevoland).

"Voor ons is de verkiezing Autobedrijf van het Jaar een belangrijke graadmeter. Er is een stemmingsronde van de consumenten en een beoordeling van een vakjury. Kwaliteit en service zijn daarbij een belangrijk criterium. De wijze waarop de bedrijven met de klant omgaan was dit jaar een belangrijke factor in de keuze van de drie finalisten. Ook voor Bosch is klantvriendelijkheid een zeer belangrijke maatstaf," aldus Patricia Gebhardt.

Wedstijdverloop verkiezing Autobedrijf van het Jaar

Alle 3.300 bij BOVAG aangesloten onafhankelijke autobedrijven konden deelnemen aan de verkiezing, die dit jaar voor de elfde keer plaatsvindt. Deelname geeft BOVAG-leden met een onafhankelijk autobedrijf de kans om te laten zien wat ze in huis hebben.

In de eerste ronde is bij telling van de consumentenstemmen rekening gehouden met het aantal medewerkers dat werkzaam is bij het autobedrijf, waardoor de omvang van (de klantenkring van) het bedrijf niet van belang is en zowel grote als kleine bedrijven kans maken op de titel. De tien halve finalisten kregen bezoek van een mystery shopper en van het onafhankelijke bureau W&D Consultants dat aan de hand van een uitgebreide checklist de ondernemers nauwkeurig in kaart bracht.

Daarna selecteerde de vakjury, bestaande uit Ferry Smith (ANWB), Oskar Bronsgeest (W&D Consultants), Bertus de Vries (Bovemij), Paul de Vries (Marktplaats) en René Stolp (RDC), de drie finalisten.