Equip’Auto 2017 - Bosch stelt de werkplaats van de toekomst voor

• Diagnostics, reserveonderdelen en diensten: Bosch stelt nieuwigheden en nieuwste ontwikkelingen voor
  • De werkplaats van de toekomst is geconnecteerd
  • Winnaar van drie Trophées d’Or in de Grands Prix Internationaux de l’Innovation Automobile

19.10.2017 | Nederland

Bosch maakt met een stand van meer dan 200 m2 een opmerkelijke comeback op Equip’Auto. De stand stelt een Bosch Car Service-werkplaats voor. Alle garage-equipment van vandaag en morgen, ontwikkeld door Bosch wordt er voorgesteld.

Diagnosetoestellen: nieuwe KTS-familie van Bosch

Na de introductie vorig jaar van de KTS 560 en KTS 590, vervolledigt Bosch zijn aanbod diagnosetesters met de KTS 350. Dit toestel is een handige all-in-one tester voor diagnose, foutopsporing, reparatie en onderhoud. Het mobiele toestel met 10-inch touchscreen en geïntegreerde software maakt het dagelijkse werk in de werkplaats eenvoudiger en efficiënter.

Nieuwe geautomatiseerde en geconnecteerde ACS 763 en ACS 863

De ACS 764 en ACS 863 bepalen een nieuwe maatstaf op het gebied van aircoservice van het nieuwe R-1234yf koudemiddel. De ACS 863 onderscheidt zich van de ACS 763 door de aanwezigheid van een geïntegreerde koudemiddelanalyzer. De ACS 763 en ACS 863 zullen vanaf 2018 in Benelux op de markt zijn.

Nieuwe reeks kalibratieapparatuur voor rijhulpsystemen

Als systeemontwikkelaar en marktleider op het gebied van rijhulpsystemen, ontwikkelde Bosch eveneens de noodzakelijke kalibratieapparatuur voor deze systemen en componenten. Naast de reeds bestaande DAS 1000 kalibratieapparatuur voor rijhulpsystemen van voertuigen uit de Volkswagen-groep, biedt Bosch nu ook een SCT 415 uitbreidingsset voor de kalibratie van frontcamera’s van andere voertuigfabrikanten.

TTM: automatische meting van slijtageniveau van de banden – Trophée d’Or in de categorie banden

Dankzij een nieuw TTM-systeem (Tire Tread Measurement) van Bosch is het voortaan mogelijk om de slijtage van de banden te meten terwijl ze over het meetsysteem rollen. Slechts een paar seconden later wordt het slijtageniveau van alle vier de banden weergegeven. De controles in de werkplaats verlopen zo sneller en het onderhoud is makkelijker.

FWA 6720: Nieuwe 3D-wieluitlijner

Het meetsysteem van de FWA 6720 bestaat uit twee hogeresolutie CCD-camera’s die elektrisch in de hoogte verstelbaar zijn. Deze technologie maakt een snelle en rendabele wieluitlijning mogelijk in elke werkplaats. De FWA 6720 komt eind 2017 op de markt in de Benelux.

De geconnecteerde werkplaats: “Bosch Connected Repair” – Trophée d’Or in de categorie service aan professionelen

“Connected Repair” of CoRe verbindt alle Bosch-equipment in de werkplaats met elkaar: de ACS aircoserviceapparatuur, de nieuwe generatie BEA uitlaatgastesters, de FWA wieluitlijnapparatuur, de FSA motortesters, de KTS diagnoseapparatuur met ESI[tronic] 2.0 werkplaatssoftware, het TTM bandenprofielmeetsysteem en de digitale koplamptester HTD 815. Het volstaat om de kentekenplaat of het voertuigidentificatienummer (VIN) eenmalig in te geven om het voertuig op elke werkpost te identificeren. De werkopdrachten kunnen daarna worden ingegeven en verstuurd naar de geconnecteerde apparaten voor uitvoering van de service. Deze werkopdrachten zijn binnen enkele seconden beschikbaar op de verschillende apparaten.

Eerste universele remvloeistof: beantwoordt de eisen van huidige en toekomstige remsystemen – Trophée d’Or in de categorie smeermiddelen

Bosch lanceert als eerste toeleverancier een universele remvloeistof, beschikbaar in twee uitvoeringen en ter vervanging van de bestaande remvloeistoffen, met uitzondering van LHM (Liquide Hydraulique Mineral).

De nieuwe Bosch-remvloeistoffen ENV4 en de versie met de allerbeste karakteristieken qua prestaties, de ENV6, maken het voor moderne remsystemen mogelijk om onder alle omstandigheden hun optimale kracht te gebruiken. De uitstekende technische eigenschappen van de nieuwe remvloeistoffen verlengen de onderhoudsintervallen aanzienlijk.

Uitbreiding van het accu-assortiment

Bosch lanceert een nieuwe reeks accu’s met Lithium-Ion technologie voor tweewielers. De nieuwe M Li-Ion-accu’s van Bosch voor motoren, scooters, quads en jetski’s zijn een ware energiebron. Uitgerust met de nieuwste Lithium-Ion technologie, weegt de accu drie keer minder dan vergelijkbare lood-zuur-accu’s. Hierdoor verbeteren de prestaties van de motor, wat met name bij wedstrijden een belangrijke troef is.

Bosch heet u tijdens Equip’Auto graag welkom op stand Pavillon 1 N° K065.